I made this widget at MyFlashFetish.com.

Gomenasai Anime Smiley

Tuesday 16 August 2011

..17 Ramadhan..

Assalamuallaikum w.r.t..
Salam ramadhan & Salam Satu MALAYSIA..


Kita semua tahu stp 17 Ramadhan umat islam akan menyambut Nuzul Al-Quran dan sebahagian daripada negeri memberi cuti umum ye..Kuala Lumpur tidak termasuk yew..hehehe..Bulan Ramdhan juga adalah bulan AL-Quran spt firman ALLAH S.W.T dalam ayt Al-Baqarah 185, "Bulan Ramdhan, bulan yang didalamnya diturunkan permulaan AL-Quran sebagai bagi manusia dan penjelasan-penjelasan mengenai petunjuk itu dan pembeza antara yang hak dan batil".
Justeru itu marilah kita berazam untuk menjadikan amalan membaca Al-Quran di bulan Ramadhan yang merupakan bulan madrasah diteruskan dibulan-bulan yang lain supaya ianya menjadi petunjuk..





Terimakasih, ya Allah.

Kau berikan aku sedih agar aku mendekat padaMu.
Kau hadapkan aku pada kesulitan agar aku menjadi lebih kuat.
Kau kirimkan aku ujian agar aku dapat naik kelas.

Terimakasih, ya Allah.

Kau berikan cinta di hati mereka untukku.
Meski tak ada satu yang selalu bisa menemaniku, tapi selalu ada doa mereka untukku.
Ketika yang lain sudah lelah menyapaku, Kau kirimkan malaikat untuk memelukku.

Ya Allah…Jangan biarkan aku rapuh dalam ketakutan.Jangan biarkan aku larut dalam kesedihan.Jangan biarkan aku sendiri dalam kesepian.


Insyaallah.. ><

No comments:

Post a Comment